Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Mr R gör entré

Av fredensvarld - 4 augusti 2011 00:51

Jag kallar mig för Mr R i bloggens annonyma värld. Jag kommer att dela fredensvarld med Mr M. Vi båda är vänner och har gemensamma intressen. Vi kommer att belysa ämnen som vi själv har valt, men även som ni läsare finner intressanta vill vi diskutera. Nu när vi är inne på ämnet fred kommer jag att spinna vidare på detta. Jag kommer som mitt första inlägg att presentera Profeten Mohammed (frid vare med honom). Ämnet är Profeten Mohammed, Fredens budbärare.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fredensvarld - 20 augusti 2011 03:53

Nu kan man ifrågasätta det jag tidigare skrivit, att detta inte gäller hela mänskligheten, för att jag till stor del pratat om judar, muslimer eller kristna. Detta är inte fallet i ena översättningen utav en vers från koranen i inlägget innan nämner ...

Av fredensvarld - 13 augusti 2011 00:26

Sura al Nahl (16)Vers 69"Och din herre uppenbarade för biet: Gör du hus i kullarna och i träden och i gallerverken som de bygger,"Vers 70" ät sedan av alla slags frukter och följ de vägar som du lärt dig av din herre och som har gjorts lätta för dig....

Av fredensvarld - 6 augusti 2011 16:34

http://www.aftonbladet.se/nyheter/varldendirekt/afrikashorn/Mer Info...   ...

Av fredensvarld - 6 augusti 2011 16:25

Profeten brukade uppmana sina följeslagare att leva i fred med deras medmänniskor genom att säga: "En sann troende är en som andra känner sig trygga med", en som svarar på hat med kärlek. Han brukade lära de troende att den som svarar med eller visar...

Av fredensvarld - 5 augusti 2011 22:10

Som jag nämnt förut går det inte att monopolisera, detsamma gäller frälsning. Det är en sak för en religion att deklarera ni som söker skydd från satan och söker frälsning sök er till oss.   Däremot är det en helt annan sak för samma religion att...

Ovido - Quiz & Flashcards